Smala Sussie

Jag ska nu berätta om en så himla kul grej som min lille bror Oliver ringde och berättade för mej för några dagar sedan. Jag skrattade hysteriskt och tyckte att de va så jävla kul att jag måste berätta de även här.

Först lite historia: Jag jobbar i en ica butik som hyr ut filmer. Där jag bor så känner alla igen varandra så man vet när det kommer någon ny kund. I det här fallet har det kommit två stycken nya kunder. En tjej och en kille. Bådå två är så fruktansvärt korkade att de är läskigt. Tjejen kan komma in i början av septermber med en björnfitta på huvudet, uggs och en fjällräven jacka. Killen går endast omkring i gummistövlar och skogshuggar skjortot. (oftast så har dom solglasögon på sej inne i butiken också). Dom hyr oftast film.Och dom lämnar oftast inte tillbaka dom förns 5 dagar försent. Tjejen tog verkligen priset när hon skulle säga sitt namn när jag skulle skriva det på uthyrningslappen. Ebba. E B B A. Hon va tvungen att bokstavera sitt namn för mej. hur svårt kunde de vara?! Andra gången som hon gjorde något korkat va när hon kom till mej och endast fick ur sej "eh, eh, skulle, eh, skulle, jag, kunna" samtidigt som hon stog med benen i kors. jag frågar, vill du låna toaletten? "Eh, ah, precis" svarar hon. För inte så länge sedan skulle hon hyra en film igen och då sa jag åt henne att hon va tvungen att lämna in den dagen efter. Hon nickade och jag trodde verkligen att hon fattade allvaret i det jag sa. När jag kom på morgonen efter så hade idioten lutat filmen mot ytterdörren. Det va hennes sätt att lämna tillbaka filmen.

Men nu ska jag komma till saken.

Oliver jobbar på en bensinmack där dom också hyr ut filmer. Killen kommer in och ska lämna tillbaka Smala Sussie. Oliver säger att den är försenad och att han ska ha pengar för de. Killen undrar då hur mycket det är och Oliver svara honom att han ska betala 470 kr.

kille: aldrig i livet!
Oliver: men du måste ju göra de. Du har jag lånat filmen i januari och lämnar tillbaka den nu.
killen: Aldrig att jag ska betala 470 kr för smala Sussie!
Oliver: Men det är så nu, det är bara att betala.
killen: Inte för smala Sussie!
Oliver: jag kan ringa min chef så får du prata med honom, han kommer säga samma sak som mej.

Oliver ringer sin chef och killen får prata med honom

Killen: Det är helt sjukt, för smala Sussie?!
Killen: jag vet int eens om jag har 470 kr på mitt kort

(två dagar efter lön)

Tyckte de va så himla kul!
Jag va lite nyfiken på tjejen så jag googlede henne för ett tag sedan och det visade sej att både hon och hennes kille va värta stureplans profilerna. Då kan man tycka att allting är lite falsk med allt flash om man inte ens har råd att betala en skuld på 470 kr för en försenad film två dagar efter lön.

TÖNTAR!


Kommentarer
Postat av: Linda

hahaha, skrattar igen, men det var ännu bättre när du berättade det "live".....

2010-03-03 @ 20:30:43
URL: http://massoravmat.blogspot.com
Postat av: Lisa Gustavsson

Hahahah vilka är dom? :p aldrig sett dom :p

2010-03-09 @ 16:22:18
URL: http://nonemorethenlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0